HTML

Bolondgombák

Úgy olvastam, hogy a siker a gondolkozásmódon áll vagy bukik. Ezért én, Mézes B. Ödön köcsögfalvi lakos, nekiveselkedtem, hiszen csak nem lehet ez annyira nehéz. A célom, hogy a Bolondgombák névből egy sikeres brand-et építsek.

Ja, és írtam egy gyerekkönyvet, amit feleségem, Őz G. Ida, illusztrált. Ezt akarjuk eladni, ebben mérjük a brand sikerét. Itt van ni:


Ha esetleg bele akarsz olvasni, nézz be a weboldalunkra.

Friss topikok

Hogy én mennyire rühelltem a verselemzést...

2014.02.09. 21:22 Mézes B. Ödön (Bolondgombak.hu)

Reál beállítottságú mérnök gyerek vagyok. Tudod, azon kockafejűek közül való, akik szerint a 256 az egy szép kerek szám*. Amíg csak iskolába jártam, utáltam az irodalom órákat. Azon belül is ha valamit igazán gyűlöltem, az a verselemzés volt, hiszen az “nem jó semmire”. Azt hiszem, kénytelen vagyok most kimondani: mea culpa. Mitől jó az egyik mű, mitől rossz a másik? Nyilván ha az üzenet rossz, azon nem lehet segíteni. Természetesen ennek a blognak az üzenete kiváló, ezzel nem lehet gond :)). De ha csak az üzenet jó, az még kevés. Kellenek az irodalmi eszközök, amik egy írást színessé tesznek.

poetry.jpg

Egyes szám első személy: A Cseremalac könyvet nem egyedül készítettem. Mint minden nagyobbszabású feladathoz, ehhez is többen kellettünk. Itt van pl. Gidácska a feleségem. Ő csinálta a rajzokat. Vagy régi barátom Gábor, aki a nyomtatási költségeket állta, és ő intézi a forgalmazást is. Mégis itt a blogon végig egyes szám első személyben beszélek. Ez egy nagyon tudatos választás, és koránt sem azért van, mert a könyv csak az én munkám lenne. Ha egyes szám első személyben írok, és megszólítalak az sokkal személyesebb neked.

Érzések, élmények: Ugyanezt a célt szolgálják a személyes élmények, érzések leírásai. Azzal, hogy elmeséltem magamról, hogy kockafejű vagyok, könnyebben válok szerethetővé, vagy utálhatóvá. Nyilván, ha tetszenek az itteni írások, az sokkal jobb, de ha utálsz, az se feltétlenül káros. A blog illetve a brand építés sikere szempontjából az a fontos, hogy érzéseket, élményeket generáljon. Egyetlen rossz dolog van: a közöny, azaz ha nem érdekellek téged semennyire. 

Kép: Kell egy jó kép. Mindig. Ebben nincs pardon. A jó kép behozza forgalmat, megragadja figyelmet, amit azután a szöveg vagy megtart vagy nem.

Ezek csak apró trükkök amik önmagukban nem sokat érnek. De a sok apró trükk együtt vonzóbbá teszi a művet. Ezeket a trükköket pedig az irodalmi művek elemzéséből lehet kinyerni. Vagy valaki mástól eltanulni.

 

*Ha esetleg nem volnál elég kocka a vicchez, akkor itt a magyarázat: 256 a 2-es számrendszerben leírva “10000000”, 16-os számrendszerben leírva pedig ”100” ami valóban szép kerek szám. 

Szólj hozzá!

Címkék: tanulás befektetés Irodalom Gondolkodásmód szociális-media

A bejegyzés trackback címe:

https://bolondgombak.blog.hu/api/trackback/id/tr875806871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása