HTML

Bolondgombák

Úgy olvastam, hogy a siker a gondolkozásmódon áll vagy bukik. Ezért én, Mézes B. Ödön köcsögfalvi lakos, nekiveselkedtem, hiszen csak nem lehet ez annyira nehéz. A célom, hogy a Bolondgombák névből egy sikeres brand-et építsek.

Ja, és írtam egy gyerekkönyvet, amit feleségem, Őz G. Ida, illusztrált. Ezt akarjuk eladni, ebben mérjük a brand sikerét. Itt van ni:


Ha esetleg bele akarsz olvasni, nézz be a weboldalunkra.

Friss topikok

Mikor csinál már valaki valamit?

2014.02.02. 19:28 Mézes B. Ödön (Bolondgombak.hu)

Néhány éve láttam egy interjút egy huszonéves roma sráccal. Szegény gyerek nagyon ki volt kelve magából, hogy őrajta senki sem segít, pedig micsoda körülmények között él, és hogy képzeli ezt az állam. Hát a goromba, követelőző, "nekem jár" stílusa meghozta a maga gyümölcsét. Az interjú vírus videóvá vált, a dőltek a gúnyolódó, lenéző kommentek. Szomorú volt látni, hogy a fiú nem képes kilépni abból a gondolkodásmódból, hogy másnak kell őrajta segítenie. Pedig, amíg a gondolkodásmódján nem változtat, a körülményei sem fognak változni.

angry.jpg

Olvastam sok vállalkozásos irodalmat, felvillanyozott a lehetőség, hogy nem kell örökre valaki mást kiszolgálnom, más cégét építenem. Sokat tanultam, megváltozott a gondolkodásom. Viszont ebből még nem lett hirtelen tele a zsebem, nem lettek cégek a nevemre írva, összességében még nem értem el semmit. Türelmetlen vagyok? Lehet. De íme az alapképlet: a gondolkodási mintáink alapján dől el, hogy milyen döntéseket hozunk a hétköznapokban. A döntéseink alapján cselekszünk, szólunk. És a szavaink, cselekedeteink azok amik leginkább formálják a körülményeinket. Itt nem kell feltétlen hatalmas döntésekre, és világmegváltó tettekre gondolni. Épp ellenkezőleg. Az apró, de gyakran előkerülő döntések a legfontosabbak. Mint pl. van 1 szabad órám ma délután. Mit csináljak? Tévét nézzek, vagy egy szakkönyvet olvassak? A kisfiam bemászik az ölembe. Félretegyem a dolgomat 2 percre és belenézzek a szemébe, feltegyek neki egy kedves kérdést, vagy küldjem el játszani és folytassam a dolgom? Az apró, de gyakori hétköznapi kérdésekben hozott döntéseink befolyásolják a körülményeinket leginkább. Tehát a befolyási lánc összefoglalva így néz ki:

Gondolkodás mód => Hétköznapi apró döntések => Gyakori cselekedetek => Körülmények

Ha változtatni akarok a körülményeimen, ahogy az a szerencsétlen srác is szerette volna, akkor a cselekedeteimen kell változtatni. Viszont a cselekedeteim csak akkor változnak, ha ugyanazon szituációkban másképp döntök. Az pedig, hogy egy szituációban mit tartok az üdvözítőnek, a gondolkodásmódomon múlik. Itt vagyok én most. A gondolkodásmód megváltozott, sok döntést már másképp hozok meg, mint korábban. De a gyümölcs még odébb van. A vetés és az aratás között bizonyos időnek el kell telnie. Ez minden parasztgyerek tudja. Nekem is kéne.

Szólj hozzá!

Címkék: felelőség Gondolkodásmód vetés-aratás

A bejegyzés trackback címe:

https://bolondgombak.blog.hu/api/trackback/id/tr475794491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása